Inbound marketing og leadgenerering hos 1st Place

1st Place

Læs om 1st Place, der er et kompetent bureau inden for inbound marketing samt leadgenerering.

Inbound marketing

Overordnet set, så handler inbound marketing om at trække kunder til sin hjemmeside, ikke på en aggressiv måde, men igennem spændende materiale, som kunderne bliver præsenteret for i søgemaskiner som Google. I inbound marketing er mange elementer, som er afgørende for om det er din eller din konkurrents hjemmeside, som bliver fremvist til kunden. Først og fremmest er SEO, som på dansk betyder søgemaskineoptimering, en stor del af inbound marketing. SEO bliver påvirket af mange ting og et betydningsfuldt område at arbejde med inden for inbound marketing. Hos 1st Place arbejder vi konstruktivt med B2B & B2C kunder omkring inbound marketing, så du får det optimale ud af din søgemaskineoptimering, og samtidig øger kvaliteten af din hjemmeside. Vi tilbyder blandt andet en omfattende teknisk gennemgang af din hjemmeside, hvorefter vi i samarbejde finder ud af hvad der skal med i din inbound marketing.

Dit content på hjemmesiden påvirker søgemaskineoptimeringen og kan tiltrække kunder. Inbound marketing og content marketing hænger sammen. I alle brancher er der en nørdet dimension, hvor der er viden og som har stor B2C værdi. Den dimension prøver vi, inden for inbound marketing, at åbne op for i samarbejde med kunden. Den del kan også blive en del af din leadgenerering. Hos 1st Place har vi et stykke content, hvor kunder får mulighed for at udregne, hvor længe deres kunder er ved dem. Vores CLV beregner. Det er et eksempel på content, som kunne gøres til en del af din leadgenerering. I inbound marketing handler det om at tilbyde noget specielt for kunderne. Når kunder besøger din hjemmeside, skal de, så vidt muligt, genereres til et lead.

Leadgenerering

Nu har vi kort nævnt et lead, så vil det også give mening at forklare, hvordan man laver leadgenerering. I inbound marketing, så handler leadgenerering omkring de metoder, som der bruges til at få besøgende til at blive kunder. Inden du begynder på at opfinde nye elementer omkring leadgenerering, så er det vigtigt at kigge indad og identificere de USP’er, som din virksomhed har. Derefter kan du begynde at udvælge dine metoder inden for leadgenerering, hvor du vil forsøge at generere leads ud fra. Det er nemt at udpege en virksomheds USP’er, men hvordan tager vi næste skridt mod en bedre leadgenerering? Det er ved at kende din målgruppe og dernæst udfylde de blanke sider, så har du allerede hjulpet din leadgenerering godt på vej. Leadgenerering kan være igennem en kontaktformular på dine hjemmesider eller et call-to-action på en LinkedIn side. Begge to genererer leads, som du kan sende videre til din salgsafdeling eller selv kontakte efterfølgende. Hos 1st Place kan vi hjælpe dig med din inbound marketing, og herunder, med at sætte din leadgenerering op, uanset om du er B2B eller B2C, så du får genereret leads.